poniedziałek, 27 lutego 2017

Budowa drona - Tarot 680 PRO - cz.5 - programowanie ESC HobbyWing

W instrukcji do regulatorów ESC HobbyWing 30A - OPTO jest informacja o tym, że można je programować albo przy użyciu programatora albo przy wykorzystaniu nadajnika i odbiornika. Ze względu, że były to pierwsze ESC programowane przeze mnie wybrałem pierwszą możliwość, którą uznałem za łatwiejszą. Aby skorzystać z programatora musimy nabyć programator stosowny do naszych regulatorów. HobbyWing ma regulator dedykowany do ESC w wersji Platinum. Można go kupić w wielu sklepach internetowych - na przykład tu.

Podłączenie do regulatora odbywa się w następującej kolejności:

  1. Podłączamy kabelek "servo" w prawym gónym rogu programatora
  2. Podłączamy zasilanie do programatora drugim kabelkiem "servo"- musi być w granicach 4,8V-6V ( dlatego w tym celu wykorzystałem koszyk na 4 baterie AA )
  3. Podłączamy baterię do ESC
  4. Wyświetlacz programatora na chwilę gaśnie, a po kilku sekundach pojawiają się dwie jednynki


ESC podłączone do programatora wygląda jak na zdjęciu poniżej. Do połączenia koszyka na baterie AA z kabelkiem servo użyłem kabelków krokodylkowych. Kabelki krokodylkowe wykorzystałem również do połączenia baterii z ESC. Bardzo ważne aby nie stykać kabelków połączomnych do przeciwnych biegunów.

Programowanie regulatorów ESC HobbyWing

Programowanie przeprowadziłem dla wszystkich regulatorów ESC osobno. Mam w planie zweryfikować ustawienia regulatorów przy użyciu metody z nadajnikiem i odbiornikiem bowiem domyślna konfiguracja ESC była inna niż ta oznaczona w instrukcji obsługi. Zastanawiam się czy nie jest to przypadkiem błąd regulatora.


Chętnie odpowiem na wszystkie pytania dotyczące programowania regulatorów ESC przy użyciu programatora HobbyWing.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz