niedziela, 12 lutego 2017

Nawilżacz powietrza - Air Naturel - Orion

Dużo czasu spędziłem zastanawiając się jaki nawilżacz powinienem kupić do domu. Wybór padł na Air Naturel Orion za niecałe 400 zł. Nawilżacz powietrza zamówiłem przez internet w firmie Matrix AGD ze względu na bardzo atrakcyjna cenę. Produkt dotarł do mnie już następnego dnia po zamówieniu. Całość była solidnie zapakowana. 

Nawilżacz Air Naturel Orion w kartonie








Do nawilżacza dołączona była instrukcja w języku francuski, niemieckim, holdenderskim oraz angielskim. Język polski niestety został pominięty. W instrukcji jest kilka przydatnych informacji odnośnie użytkownia urządzenia a w szczególności zalecenie aby wymieniać filtry co 2-3 miesiące czy też aby nie przenosić nawilżacza wypełnionego wodą.
Nawilżacz Air Naturel Orion z filtrami oraz instrukcją

Zgodnie ze sepcyfikacją nawilżacz powinien być praktycznie bezgłośny i nadawać się do pomieszczeń do 50 m2.  Ciekawi mnie czy sprawdzi się w salonie, który mimo iż ma tylko 34 m2 to otwarty jest na korytarz i kuchnię... Do nawilżacza psotanowiłem nalewać wodę przefiltrowaną przez filtr Brita Maxtra, aby zminimalizować odkładanie się kamienia we wnętrzu urządzenia.


Nawilżacz Air Naturel Orion podłączony do kontaktu

Chętnie odpowiem na wszystkie pytania dotyczące nawilżacza!

Aktualizacja w grudniu 2018: Po dłuższym czasie używania, mam wrażenie, że ten sprzęt jest dość kiepski. Mój domowy higrometr wskazuje wilgotność na poziomie 40%. Niestety nawilżacz Air Naturel Orion okazuje się mieć mizerną wydajność - czas odpalowania 1,5 litra wody 11 godzin co daje wydajność 136ml / godzinę ... Nijak to się ma do deklarowanych 350 ml / godzinę . Odradzam zakup!

10 komentarzy:

  1. Witam, czy jest pan zadowolony z tego nawilzacza? czy rzeczywiscie podnosi wilgotnosc w pomieszczeniu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam,

      wilgotność podnosi dość sprawnie i jest całkiem cichy w porównaniu z innym jaki mam - ultradzwiękowym.
      Wadą jest, że nie działa higrometr a zatem można powiedzieć, że pracuje bez przerwy o ile sam go nie wyłączę. Planuję go zareklamować w związku z tym higrometrem
      Poza tym należy pamiętać o wymianie filtrów i myciu go raz na 2 tygodnie - ale to chyba dotyczy wszystkich tego typu urządzeń

      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Po roku użytkowania jaka jest Pana opinia o tym produkcie. Czy higrometr działa? Czy mierzył Pan innym higrometr em czy dane fabryczne zgadzają się z rzeczywistością. Generalnie mówi się, że wilgotność max. to 60% a tu 70! i jak z wymi nami mat

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Higrometr moim zdaniem nie działa w ogóle - mam w planie go zareklamować po tym sezonie grzewczym. Obok mam inny higrometr z termometrem, który pokazuje wilgotność. Jeżeli chodzi o nawilżenie, to całkiem sprawnie podnosi wilgotność powietrza. Maty trzeba dość często wymieniać (2-3 miesiące) i do tego trochę kosztują. Trzeba też myć całe urządzenie co 2 - 3 tygodnie bo zaczyna nieprzyjemnie pachnieć.. Z drugiej strony jest bardzo cichy w odróznieniu od ultradźwiękowego nawilżacza, który też posiadam. Nawilżacza używam w zimę bo wtedy w domu wilgotność spada mi bardzo - nawet do 20%...

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Akurat tego nawilżacza nie miałam okazji testować, więc ciężko mi cokolwiek na jego temat powiedzieć. U mnie w domu mam nawilżacz powietrza https://duka.com/pl/agd/nawilzacze-powietrza i nawet kupiłam sobie i dzieciom kilka olejków do niego. Niesamowite wrażenie jeśli wstajemy rano o wiele bardziej wypoczęci.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zuzia Morawska1 czerwca 2019 01:31

    Jakoś chyba nie miałam jeszcze nigdy okazji aby mieć takie urządzenie u siebie i nie wiem czy w ogóle go potrzebuję. Bardziej zależy mi na tym, aby neutralizować brzydkie zapachy https://neutralizatoryzapachu.pl/ w pomieszczeniach w których przebywam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. Moim zdaniem najlepszy odświeżacz powietrza to https://loveair.pl/oczyszczacz/philips-amf220-15 to niezwykle kompaktowy oczyszczacz powietrza z funkcją ogrzewania i chłodzenia. Wygląda też nieźle, jest nowoczesny i wydajny. U mnie się sprawdza, polecam.

    OdpowiedzUsuń
  8. W dużej mierze dla mnie bardzo istotnym urządzeniem jest także oczyszczacz powietrza i wiem, że warto jest mieć sprawdzone urządzenie. Na pewno spory wybór takich rzeczy znajdziemy w https://ogrodolandia.pl/oczyszczacze-powietrza więc zachęcam każdego do zapoznania się z tą ofertą.

    OdpowiedzUsuń