wtorek, 7 lutego 2017

Wybór programatora czasowego

Jakiś czas chciałem kupić programator czasowy do wykorzystania na zewnątrz domu. Programator taki chciałem wykorzystać do sterowania czasem zapalenia lampek świątecznych, które ozdabiają mój dom. Po krótkiej analizie dostępnych produktów stwierdziłem, że urządzenie takie jest na tyle proste, że nie ma co w nim zepsuć, a zatem mogę kupić względnie tani "chiński" model programatora czasowego. Wybór padł na Orno OR-PRE-403, który dostępny jest w marketach budowlanych na przykład Obi

Programator czasowy OR-PRE-403
Jeżeli chodzi o samo wykonanie to nie mam nic do zarzucenia temu produktowi. Ustawienie wymaganego przedziału czasu jest bardzo proste korzystając z dołączonej instrukcji. Niestety działanie programatora czasowego Orno nie jest już tak wspaniałe. Lampki zapalają się poprawnie zgodnie z zaprogramowaną godzinę. Niestety, lampki nie wyłączają się całkowicie.... Gdy zegar na programatorze Orno wskaże moment wyłączenia zasilania, to lampki na moim domu przestawały świecić pełnym blaskiem ale ku mojemu zaskoczeniu ciągle się delikatnie tliły... Na początku myślałem, że po chwili efekt gdy programator czasowy orno rozładuje się całkowicie. Jakie było moje zaskoczenie gdy zobaczyłem, iż lampki tlą się mimo upływu kolejnych godzin...Lampki tliły się na pewno do rana. W dzień nie byłem w stanie sprawdzić czy ciągle się palą bowiem było za jasno. Sytuacja ta powtarzała się każdego dnia, mimo moich usilnych prób zmian ustawienia programatora. Po tygodniu odniosłem Programator czasowy Orno do marketu w którym go kupiłem i na szczęście bezproblemowo dostałem zwrot wydanych pieniędzy.

Ponieważ programator ciągle był mi potrzebny, zdecydowałem się na zakup dwukrotnie droższego modelu Brennenstuhl IP44. Zakupu dokonałem na allegro,pl bowiem, w ofercie marketów budowlanych mogłem znaleźć tylko i wyłącznie programator podobne do modelu Orno. 
Programator Brennenstuhl IP44
Nowy programator zamontowałem w tym samym miejscu co poprzedni. Jakie było moje zaskoczenie gdy okazało się, że programator firmy Brennenstuhl działa poprawnie. Lampki zapalają się i gaszą dokładnie zgodnie z zaprogramowanym czasem. Zupełnie nie ma się do czego przyczepić - programator Brennenstuhl spełnia swoją rolę w 100% i z przyjemnością mogę polecić go każdemu, kto poszukuje takiego urządzenia. 

Jeżeli ktoś ma jakieś pytania odnośnie pgrogramatora to z przyjemnością na nie odpowiem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz