środa, 22 lutego 2017

Budowa drona - Tarot 680 PRO - cz.4 - montaż ESC i silniczków

Montaż silniczków i ESC rozpocząłem przykręcenie silniczka do czarnej płytki. Do przykręcenia silniczka wykorzystałem śrubki które były do niego dołączone. Czytałem jednak, że czasem silniczki docierają bez stosownych śrubek. W takiej sytuacji należy wykorzystać śrubki M3 o długości 5-6mm. Bez problemu można je kupić w internecie.

Silniczek na płytce montażowej
Jedynie dwa otwory na płytce pokrywały się z otworami silniczka SunnySky. Zgodnie z informacjami znalezionymi w sieci dwie śrubki powinny w zupełności wystarczyć. Przed przykręceniem silniczka warto przemyśleć w jaki sposób zostaną poprowadzone kable między silniczkie a ESC oraz z ESC do kontrolera lotu i baterii.  Kabelki silniczka zdecydowałem się poprawić tak jak na zdjęciu poniżej przez specjalnie do tego przeznaczony otwór. Na śrubki koniecznie nałóżmy klej aerobowy aby przypadkiem śrubki się nam nie odkręciły w trakcie lotu.

Śrubki i kable silniczka
Do montażu ESC HobbyWing 30A-OPTO wykorzystałem opaski zaciskowe o długości 140 mm i szerokości 36mm. Najpopularniejsze na rynku opaski o szerokości 48mm są za grube i kolidują z rozmieszczeniem śrubek mocujących silniczek. Poza tym regulatory HobbyWing pasują idealnie.

Montaż ESC przy pomocy opaski zaciskowej

Zanim połączyłem elementy z zamocowanymi silniczkiem i ESC zadbałęm do przeprowadzenie kabli. Jak widać na poniższym zdjęciu kabelki od silniczka SunnySky przechodzą przez otwór w czerwonym plastiku.

Prowadzenie kabelków z silniczka przez otwór

Następnie, kabelki po powierzchni ESC cofają się w stronę złącz bananowych 3.5mm, w które wyposażone zostały regulatory HobbyWing. Dla porządku kabelki silniczka poprowadziłem pod opaską zaciskową, która mocuje ESC. Kabelki wychodzące ESC będą szły we wnętrzu ramienia drona Tarot 680 aż dotrą do centralnej płytki. 

Prowadzenie kabelków z silniczka do ESC
Przykręcając płytkę z silniczkiem klej aerobowy użyłem tylko do dwóch zewnętrznych śrubek, bowiem przypuszczam, że śrubki wewnętrzne będę zmuszony regulować w trakcie montażu ramion. To jednak dopiero nastąpi dopiero po tym jak przedłużę kabelki wychodzące z ESC tak aby były sięgały aż do centralnej płytki.

Przymocowany silniczek i ESC
W analogiczny sposób zamontowałem wszystkie pozostałe silniczki i ESC. Efekt przedstawia poniższe zdjęcie.


Wszystkie silniczki zamontowane


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz