wtorek, 14 lutego 2017

Budowa drona - Tarot 680 PRO - cz.2 - składanie ramy

Budowę drona rozpocząłem od nałożenia niewielkich ilości cyny na centralną płytkę PDB (ang. power distribution board). Przed nałożeniem cyny wszystkie styki przetarłem gumką (taką zwykłą od ołówka) a następnie wyczyściłem niewielką ilością alkoholu izopropylowego. Na zakończenie wysmarowałem je topnikiem używając specjalnego pisaka- flux pen dostępnego między innymi na allegro.pl np. tutaj. Na tak przygotowane styki naniosłem cynę.
Płytka z nałożoną cyną
Po zakończeniu nakładania cyny, ponownie użyłem alkoholu izopropylowego do wytarcia resztek topnika z płytki. 

Kolejnym etapem prac było przykręcenie uchwytów ramion drona zgodnie z rysunkiem dołączonym do zestawu. Co ważne, uchwyty tego samego koloru powinny być wzrócone parami do siebie, tak jak na poniższym zdjęciu. Ponadto na wszystkie śrubki naniosłem niewielką ilość kleju aerobowego, który ma zapobiec odkręceniu się śrubek w wyniku wibracji

Zamontowane uchwyty ramion drona

Kolejnym etapem prac było przykręcenie czterech z sześciu ramion, w taki sposób aby każde z nich można było przekładać z jednego uchwytu do drugiego. Ponownie, na każdą ze śrubek nałożyłem niewielką ilość kleju aerobowego.
Przykręcone ramiona drona
W tym momencie moja praca została niespodziewanie przerwana bowiem okazało się, że w zestawie Tarot 680 PRO zamówionym ze sklepu http://www.banggood.com, brakowało 2 elementów potrzebnych do przykręcenia pozostałych ramion. Chodzi o tak zwane "fixing nut" widoczne na poniższym obrazku.

Element "fixing nut", którego brakowało w zestawie
Po szybkim przeszukaniu internetu okazało się, że można kupić ten element na przykład na ebay i ma kod TL68B05. Pomyślałem, że jednak zanim zamówię, spróbuję uzyskać tą część ze sklepu w którym kupiłem szkielet do drona. Zatem napisałem do obsługi klienta www.banggood.com i czekam na efekty...

Ponadto okazało się, że brakuje mi kabelków do przedłużenia przewodów wychodzących z ESC. ESC będą zamontowane pod silnikami, a zatem kabelki muszą przechodzić ramieniem aż do płytki PDB. Kabelki 16AWG zamówiłem na allegro. Dlaczego 16AWG? Bowiem takie obecnie wychodziły z ESC


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz