środa, 29 marca 2017

To były deski w kolorze brąz....

Moja Żona zdecydowała, że musimy wyłożyć ganek domu deskami tarasowymi. Niestety nie mieliśmy zbyt dużego wyboru bowiem od wylewki do poziomu drzwi mamy tylko 5 cm. Jedyne dostępne deski tarasowe jakie spełniały ten warunek to "Deski WPC Windoor". Mają one legar o grubości 2 cm i same mają grubość 2 cm co daje łącznie 4 cm. Wydawałoby się, że jest to rozwiązanie idealnie dla nas. 

Deski zamówiłem razem z transportem bowiem było ich aż 28 i do mojego osobowego samochodu raczej bym ich nie zmieścił. Deski dotarły do mnie około godziny 19 wieczorem więc jakoś szczególnie ich nie oglądałem poza sprawdzeniem czy zgadza się liczba sztuk. Brakowało dwóch legarów, które na szczęście OBI dostarczyło mi już następnego dnia.

Gdy w weekend zabrałem się za układanie desek to mocno się zdziwiłem. Po ułożeniu kilku pierwszych desek, wydało mi się, że deski różnią się kolorem.. Dlatego też pozostałe  deski rozłożyłem na kostce... Efekt mnie delikatnie mówiąc zaskoczył..

Kolorowe deski kompozytowe WPC

Kolorowe deski kompozytowe WPC ujęcie 2

Patrząc na nie w sumie nie wiem, która z nich jest w zamówionym przez nas kolorze ciemny brąz. Jak powinna wyglądać taka deska możemy zobaczyć na stronie producenta : deska kompozytowa WPC ciemny brąz

Rozkładając je na ziemi zdałem sobie sprawę, że kolorystyka tych desek to nie jest ich jedyna wada.. 
Deski nie są również proste... Jak widać na zdjęciu deski się rozchodzą

Krzywe deski
Deski zostały przez producenta wycięte z dużą dbałością, co szczególnie widać na równych "końcach":

Nierówne deski WPC
Producent Winfloor zwany też Windoor chciał mi ułatwić położenie desek, i zapewne dlatego nawiercił już w jednej z nich starannie dziurkę. Nie wiem jesze jak tą dziurkę wykorzystam w moim tarasie, no ale na pewno się przyda - w końcu producent musi się znać doskonale na tarasach kompozytowych:

Dziura w desce
Deski położone jedna na drugiej prezentują się również doskonale. Okazuje się że różnica od najkrótszej deski mającej 218 cm do najdłuższej, która ma 223 cm to jak łatwo policzyć 5 cm. Producent tutaj chciał się zabezpieczyć i informuje o tym, że deski mogą się różnić jeśli chodzi o długość o +0,5% czyli maksymalnie o 1,1cm. No cóż, tutaj też producent poległ...

"Ładne" i "równe" deski kompozytowe Windoor


Od samych desek, w gorszym stanie jest tylko etykietka na której z trudem udało mi się odczytać czy na pewno jest to produkt który zamówiłem....

Etykietka deski kompozytowej z nazwą firmy Windoor
Nie wiem czy wszystkie deski tego producenta cierpią na takie przypadłości czy po prostu mi obi przysłało jakieś leżaki magazynowe, ale osobiście gdybym mógł cofnąć czas to desek tych bym na pewno nie kupił drugi raz...


2 komentarze:

  1. I jak, zgłaszałeś do sklepu? Coś się okazało? Ciekawy temat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej. Tak, zgłosiłem do OBI i na szczescie wymienili. Kolejne nie byly idealne, ale lepsze od tych. Po położeniu póki co nie ma problemów.

      Pozdrawiam

      Usuń