wtorek, 28 marca 2017

Budowa drona - Tarot 680 PRO - cz.7 - mocowanie silniczków do ramy

W końcu przyszedł czas na zamontowanie silniczków i ESC do ramy mojego drona. Prowadzenie kabelków od ESC przez ramiona Tarot 680 PRO jest dość proste i nie ma z tym większych problemów. Ewentualny kłopot może stworzyć jedynie przewód "servo" ze względu na swoją znaczną szerokość i fakt występowania śrubki wewnątrz czterech z sześciu ramion. 
Aby ułatwić sobie montaż silniczków musiałem tymczasowo przymocować do ramy dwa ramiona, których do tej pory nie mocowałem (te w srebrnych klipsach widocznych na poniższym zdjęciu)

Prowadzenie kabelków od ESC
Do tymczasowego przymocowania tych ramion użyłem nakrętek 2,5mm kupionych w Leroy Merlin. Bez tych nakrętek nie wyobrażam sobie aby montaż był w ogóle możliwy. Nakrętki te zdejmę dopiero mocując górną i dolną część szkieletu ze sobą.

Kolejnym etapem jest przylutowanie kabli od ESC do płytki PDB naszego szkieletu Tarot 680 PRO. Przydatna okaże się tu niewątpliwe pęseta do przytrzymania kabelka w trakcie lutowania. Warto też mieć odpowiednio dłuższe przewody odchodzące od ESC aby można było wygodnie nimi manewrować. Przylutowane przewody wyglądają tak jak na poniższym zdjęciu.
Przylutowane kabelki od ESC
Mocując silniczek do ramienia drona warto zastanowić się nad obklejeniem końcówki ramienia taśmą klejącą aby w ten sposób zwiększyć trochę jego średnicę. Dzięki temu podstawka z silniczkiem będzie się lepiej trzymać i nie powinna się obracać.
Silniczek zamocowany do ramienia drona
Do przylutowania zostały mi jeszcze kabelki do których podłączona zostanie bateria.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz