środa, 5 lutego 2020

Finansowanie PGD z NFZ - przewidywalny efekt nowego Konsultanta ds. genetyki

W końcu dostałem od Ministerstwa Zdrowia odpowiedź w poruszonym przeze mnie temacie finansowania preimplantacyjnej diagnostyki genetycznej PGD z Narodowego Funduszu Zdrowia. 
Pod koniec 2019 roku minął termin kiedy Agencja Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji miała się wypowiedzieć o tym czy zasadnym byłoby włączenie PGD jako świadczenia gwarantowanego. Wcześniej Ministerstwo zdobyło już pozytywną opinię Konsultanta ds. Genetyki Klinicznej. Wydawałoby się zatem, że pozytywna ocena AOTMiT to tylko formalność, ale.... w między czasie zmienił się Krajowy Konsultant ds. Genetyki Klinicznej
Gdy w październiku 2019 roku pisałem o zmianie na stanowisku konsultanta przypuszczałem, że Ministerstwo Zdrowia poprosi go o kolejną opinię. Jak się okazuje, miałem rację i nawet Ministerstwo Zdrowia podkreśla, że będzie prosiło "nowego konsultanta"....
"w odpowiedzi na Pana zapytanie e-mailowe z dnia 4 grudnia 2019 r. w sprawie
uzyskania od Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji rekomendacji
w sprawie zasadności kwalifikacji świadczenia Sekwencjonowanie następnej generacji
dla pojedynczej lub kilku komórek, przepraszając uprzejmie za wydłużony czas
odpowiedzi proszę o przyjęcie następujących informacji.
Pismem z dnia 12 października 2018 r. Minister Zdrowia zwrócił się do Prezesa Agencji
z prośbą o przygotowanie rekomendacji w sprawie zasadności kwalifikacji
przedmiotowego świadczenia. W trakcie prac nad zleceniem Agencja przygotowała
analizę problemu decyzyjnego w kontekście zasadności zakwalifikowania świadczenia
opieki zdrowotnej. W związku z przedstawionymi w analizie wątpliwościami, konieczne
jest pochylenie się nad zmianą treści Karty Świadczenia Opieki Zdrowotnej. W tym celu
Departament Analiz i Strategii zwróci się do nowego Konsultanta krajowego w dziedzinie
genetyki klinicznej
z prośbą o przedstawienie stanowiska w przedmiotowej sprawie."


Opinia nowego konsultanta w temacie PGD jest oczywista...... Przykre ale prawdziwe...

4 komentarze:

  1. Jeśli władza w naszym kraju i jej poglądy na temat IV i PGD się nie zmieni to będzie to tak jak walka z wiatrakami ale dziękuję Ci za to co robisz dla nas wciąż Starających się E> Pozdrawiam i życzę wszystkeigo dobrego dla całej Twojej rodzinki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestety słabo to wygląda z tą nasza władza.. zirytowali mnie ta odpowiedzią nawet mimo tego że się spodziewałem takiego zagrania...
      Pozostaje iść w maju na wybory i wybrać dobrze...

      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Szkoda, że nas TRZEŹWO MYŚLĄCYCH jest wciąż za mało ale ciągle żyję nadzieją, że Polacy się obudzą i nie będziemy tak odstawać od reszty świata pod wieloma względami...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Juz w maju się okaże... Ja niestety mam obawy, że różowo nie będzie ...

      Usuń