poniedziałek, 27 stycznia 2020

Wolne po porodzie na starsze dziecko?

Od pewnego czasu nurtuje mnie kwestia, w jaki sposób powinienem uzyskać dni wolne po porodzie na opiekę nad starszym dzieckiem. Pewne jest, że są 2 dni urlopu okolicznościowego, którego nikt mi nie odmówi. To jednak trochę mało....

Teoretycznie, lekarz w szpitalu ma możliwość wystawić zwolnienie mężowi, do 14 dni, z uwagi na konieczność opieki żoną. Jednak lekarze nie mają żadnego obowiązku aby takie zwolnienie wystawić, a co za tym idzie zależy to tylko od ich dobrej woli. W przeszłości próbowałem brać takie zwolnienie, ale niestety z różnym skutkiem....

Prawo przewiduje możliwość uzyskania zasiłku z tytułu opieki nad dzieckiem zdrowym do lat 8. Jedną z sytuacji, kiedy można o taki zasiłek wystąpić jest właśnie poród. W tym celu należy wypełnić drug Z-15A ze strony ZUS. Jednak poza tym drukiem potrzebne jest jeszcze zaświadczenie lekarskie, które będzie zawierać szereg informacji dotyczących wnioskodawcy, małżonka i dziecka. Zgodnie z informacjami jakie uzyskałem w ZUS, dobrze do tego celu wykorzystać druk ZAS-38.
Problem jaki może się pojawić, polega na tym, że takie zaświadczenie ma mieć podpis i pieczątkę lekarza... Bardzo mnie ciekawi, czy znajdę w szpitalu lekarza chętnego do wystawienia mi takiego zaświadczenia.....

A w kontekście starszego dziecka, to przypomniała mi się taka zabawna sytuacja sprzed kilku dni, kiedy Michałek znalazł w szufladzie swoją starą butelkę do mleka, z której korzystać nigdy nie chciał i przyniósł ją mamie aby ta się napiła. Moja żona powiedziała mu, że z takich butelek piją dzidziusie, a on wtedy przystawił butelkę do brzucha mojej małżonki i zaczął cmokać .. Chyba wie, że niebawem będzie miał brata ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz