piątek, 2 stycznia 2015

Unikanie przewalutowania na PayPal

Ostatnio przez nieuwagę naciąłem się na przewalutowanie zakupów na eBay po mało korzystnym kursie PayPal. W związku z powyższym postanowiłem opisać sposób na dokonanie zakupu po kursie naszego banku, który w większości przypadków powinien być korzystniejszy.

 
Po dokonaniu zakupu na eBay zostajemy przekierowani do serwisu PayPal:
PayPal "uczynnie" przelicza dla nas kwotę po której kupiliśmy produkt na naszą rodzinna walutę. Aby tego uniknąć klikamy na "Other Conversion Options".

Wybieramy opcję "Bill me in the currency listed on the sellers' invoice" i wybieramy "Submit"

Jak widać z naszej karty zostanie pobrana kwota w walucie po której kupiliśmy produkt czyli 1,55 USD. Wybierając "Confim and Pay" nasza karta zostanie obciążona. Transakcja ta w historii płatności będzie wyglądała w następujący sposób:

Z mojego konta zostało 5,58 zł czyli 0,21 zł mniej niż byłoby to po kursie PayPal. Transakcja z przewalutowaniem dokonanym przez PayPal wygląda tak:

Obie transakcje zrealizowałem tego samego dnia. Kurs USD mojego banku wynosił zatem 3,6 zł a PayPal ok. 3,7281 zł


3 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Walutowanie po niekorzystnym kursie. To jest właśnie największa bolączka wszystkich transakcji. Dlatego ja zdecydowałem się na kartę wielowalutową przedpłaconą https://www.igoriacard.com/karta-przedplacona-na-wakacje dzięki której nie martwię się o takie rzeczy. Po prostu płacę gdzie chcę i kiedy chcę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja niestety dość rzadko używam akurat tej metody płatności gdyż ona u nas nie jest zbytnio popularna. Tym bardziej, jak zajrzymy gdzieś do sklepów internetowych czy na portale aukcyjne to raczej nie znajdziemy możliwości płacenia PayPal.

    OdpowiedzUsuń