czwartek, 8 września 2016

Kredyt gotówkowy - 3,99% - oferta a rzeczywistość

Za każdym razem jak szukam kredytu hipotecznego banki proponują mi kredyty gotówkowe. Zawsze konsekwentnie odmawiałem bowiem uważałem, że oprocentowanie kredytu gotówkowego jest nieporównywalnie większe od hipotecznego. Jednak nagle zobaczyłem ofertę Santander "Kredyt gotówkowy już od 3,99%". Oferta na pierwszy rzut oka wydaje się spektakularna. Obecnie bowiem oprocentowanie kredytu hipotecznego zaczyna się od około 3,4 % na co składa się WIBOR 1,7% oraz jedna z niższych marży banku 1,7%. Zatem kredyt gotówkowy na poziomie 3,99% wydaje się niezwykle atrakcyjny.


 
"Wspaniała" oferta kredytu gotówkowego
Zachęcony wypełniłem formularz i czekałem aby oddzwonił do mnie pracownik banku. Na telefon nie musiałem długo czekać bowiem już po 30 minutach ktoś do mnie oddzwonił. Miła konsultatka zebrała ode mnie całą masę informacji o dochodach, zameldowaniu, kosztach życia oraz zgód na przetwarzanie danych osobowych.  Na koniec stwierdziła że jest dla mnie wstępna decyzja pozytywna i przy kwocie 25 000 na 3 lata, moja rata wyniesie około 826 zł .. W ciągu 3 lat będzie to zatem 29 736 zł. Powiedziałem miłej konsultantce, że przemyślę i aby zadzwoniła do mnie dnia następnego. Gdy na spokojnie to przeliczyłem, wyszło mi, że oprocentowanie kredytu gotówkowego to w rzeczywistości ponad 11%.
Jak do mnie Pani oddzwoni to zapytam jak się to 11% ma do 3,99% z reklamy...





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz