sobota, 13 lutego 2016

Zdarzenie medyczne cz.8 - nieskuteczne terminy z ustawy

W ustawie o Prawach Pacjenta, która kształtuje działanie Wojewódzkiej Komisji ds. Orzekania o Zdarzeniach Medycznych, jest cała masa terminów, które w praktyce nie są respektowane przez komisje. 


Terminy o których mowa to:

  • zgodnie z artykułem 67j punkt 2, komisja wydaje orzeczenie w terminie 4 miesięcy
  • zgodnie z artykułem 67j punkt 5, komisja sporządza uzasadnienie w terminie 7 dni od wydania orzeczenia
  • zgodnie z artykułem 67j punkt 6, orzeczenie z uzasadnieniem doręcza się w ciągu 7 dniu od sporządzenia jego uzasadnienia

W moim przypadku, sprawa trwała nie 4 miesiące a 13 miesięcy. Ponadto, od wydania orzeczenia minęło już 21 dni a ja ciągle nie mam uzasadnienia...

Myślę, że ustawodawca powinien usunąć te wszystkie terminy z ustawy, skoro i tak nie są respektowane przez Komisję!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz