wtorek, 21 kwietnia 2015

Zdarzenie medyczne cz 3

Art.67j ust.2 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta mówi że komisja wydaje orzeczenie w terminie 4 miesięcy od daty złożenia wniosku. Cóż, mój wniosek złożyłem w grudniu, a cały czas nie było nawet pierwszego posiedzenia komisji. Pierwotnie, pierwsze posiedzenie komisji zaplanowano na 28 kwietnia, aczkolwiek w ostatnich dniach przełożone zostało na 6 maja. Powod przełożenia nie został mi podany. Domyślam sie ze moglo chodzić o to aby przypadkiem nie zmieścić się w terminie ustawowym. Czekam zatem dalej...


 
Szpital odpisując komisji wykorzystał cały przysługujący mu czas 30 dniu (Art.67d ust.6). W kopii  odpowiedzi jaką mi przekazano nie było dokumentacji medycznej o której uczytelnienie prosiła Komisja. Trochę mnie to rozczarowało gdyż liczyłem na możliwość porównania jej z tym co było w moim posiadaniu. Dzwoniąc do Komisji ustawiłem, że oczywiście mogę zobaczyć co przysłał szpital, ale tylko na miejscu w siedzibie Komisji w godzinach 8-16. Czyli, aby zobaczyć dokumenty będę musiał zwolnić się z pracy. Ksera zrobić niestety nie można....

Na chwilę obecną losy mojego wniosku wyglądają tak:

  • 1 grudnia 2014 - wysłanie wniosku
  • 14 grudnia 2014 - Komisja zwróciła mi wniosek ze względu na braki formalne ( brak aktu poświadczenia dziedziczenia oraz pełnomocnictwa do reprezentowania pozostałych spadkobierców )
  • 21 grudnia 2014 - Ponowne wysłanie wniosku po uzupełnieniu braków formalnych
  • 28 stycznia 2015 - Wezwanie szpitala do przedstawienia wyjaśnień
  • 27 luty 2015 - Odpowiedź szpitala do Komisji
  • 20 marca 2015 - Wyznaczenie pierwszego posiedzenia Komisji na 28 kwietnia 2015
  • 7 kwietnia 2015 - Zmiana pierwszego posiedzenia Komisji na 6 maja 2015 bez podania przyczyny.
Zatem nawet jeżeli Komisja podejmie decyzję już na pierwszym posiedzeniu to i tak nie zdąży w terminie 4 miesięcy od daty otrzymania Wniosku a co za tym idzie orzeczenie Komisji zgodnie z Art. 67m ust.1 będzie mogło zostać zaskarżone jako niezgodne z prawem.... 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz